Tuesday 19 March 2013

Rajuk hati..

Entry pasal besday anak dara aku tu aku hold dulu eh sebab nk tggu pic2 dr adik aku..
Aku mmg satu hape pun xde amik gambo bz katanyer..hehe

Eh okla,aku sebenarnya nk ckp tttg satu hal yg selalu terjadi dlm hdup aku.
Hidup korang aku xtahu ler,maybe korang bahagieeee je xde rajuk2 hati neh..

Sebenarnya aku ni in person bukanla org yg mudah utk berkongsi cerita peribadi..
Dalam erti kata lain is berkongsi2 cerita..
Tapi sejak kawin kan,aku mudah sgt nk cite2 hal2 personal kt kwn2..
Adakah aku rasa sunyi?xde teman bicara even dah berkahwin pun?
Entahla..tapi seriusly aku mudah nk cite dgn org lain dr crime partner aku sendiri..

Bukanla aku bercerita kat kwn2 sume..
Tapi adalah  2 3 org yg selalu aku share prob aku..
Ala org2 ni pun yg aku kenal since aku bujang lagi..
So xde hal la kan..yg pasti mereka2 pun jujur share cerita mereka kat aku..
Xdela mcm sesetengah kawan yg mcm cerita org kemain ko nk tahu..
Tapi cite ko xde lak ko nk share..ko up pun yg indah2 jer..
End up bila kawan dpt tahu yg ko pun facing the sama problem,
Terus malu hilang tanpa kata2 wat seketika..
Ada eh org cmni..ishh2..

Eh cam lari tajuk lak.
Aku nk cite pasal rajuk hati kan..
Kenapa yer makin bertmbah usia kita..
Makin matangnya kita..
Makin byk dugaan hidup yg kita tempuh..
Makin lak hati kita ni cepat tersentuh..
Cepat terasa..
Cepat sensitip..
Cepat EMO..
Cepat fikir yg bukan2 jer..
WHY eh??

Adakah kerana kita dah xmcm dulu,jadi org yg rapat dgn kita dah xpeduli sgt ttg kita?
Dah xpedulikan hati kita?
Perasaan kita?
Kebajikan kita?
Pergorbanan kita?
Atau lebih tepat kasih sayang kita?

Kenapa ini semua bisaaaa terjadi??*ayatxbolehbla

Bukan ke makin lama hubungan kita..
Makin kita memahami seseorg itu..
Kongsi segalanya..
Luar n dalam..
Gembira n duka..
Busuk dan wangi..
Buruk n baik..
Arghhhh..pendek kata segalanya..

Tapiiii kenapa org yg kita rapat serapat2nya masih ada rajuk hati dgn kita..
Hampir berkali2..
Barangkali tiap2 hari..
Tiap2 minggu..
Hampir setiap bulan..
Kenapa ye korang???

Tidakkah semua tahu yang kita ni kenala alert dgn keadaan sekeliling..
Keperluan sekeliling..
Perasaan sekeliling..
Jaga mulut,jaga bahasa,jaga perilaku..

Entahla..bak kata seseorg..
Mood boleh berubah2..
Tapi kata2 akan kita ingat sampi bila2..
Bila mood yg xbaik tu berubah menjadi baik..
Kata2 yg busuk yg kita baru luahkan td tu..
Boleh ke kita ubah balik??
Tidak ye..kata2 itu tersimpan kemas dalam fikiran org yg mendengar..

Jadi renung2kan dan selamat beramal..hehehehe

Sekian tarbiah luahan hati ustazah wanabe..

No comments:

Post a Comment