Sunday 24 March 2013

Lama dah xbaking...

Selamat malam uols..

Aku now kat bilik ank2 bujang aku..
Rindula kat dorang so aku angkut ecad tdo bilik abg2 dia..
Husben aku?korang jgn tnyala..
Aku pun xtahu mana dia since dr pagi td kuar xblk2..
Malam pesta muda mudi kot..malas nk amik port kn..sendiri mau ingat sudah..

Aku ni nk story kat korang ttg hobby aku yg dr dulu smpila skrg..BAKING
Suka tau aku bab baking2 ni..
In fact dulu aku siap pi kelas bagai n amik order dr kwn2 lagi..
Tapi kek yg biasa2 je la..xde yg susah2 tu..
Cumanya skrg ni dah masuk 4 5 bulan aku xbaking ape2..
Dulu2 paling malas pun seketol product mesti kuar dr oven or steamer aku..
Tapi la ni masyallah,pemalas nyer tahap ape ntah..

Tapi kan,biasanya aku nye tebiat..once enjin baking aku dah start..
Dah panas,memang menderu2 la idea aku nk wat itu ini..
Bukan sebarang idea je tau..semangat blk opis siap singgah beli brg nk baking lg tau..
I wish mood aku kembali pulih dlm baking2 ni..
Kesian boy2 aku selalu tnya,mummy xbuat kek coklat lg ker?
Mummy xbuat kek roti ke *puding roti benornya..kihkih
Mummy xbuat kek oren ke?
Mcm2..tggu ye syg anak mummy sume..
Mummy dah rajin nnti,mummy topup brg2 baking mummy,then mummy buat okeh!!

Okla uols,ngantuk plak dah..
Korang layan ler pic baking aku ni..
Ni je pun yg ada dlm folder aku..
xrajin nk snap2 before this bila baking..
Pasni aku akan rajin snap2 ape yg aku wat k..
Bolela share2 dgn uols sume..
Orite..gudmite..take care..:)

double choc moist cake

cmc again..aku kalo wat kek mmg letak kat pinggan ni coz pinggan ni jnis besorrr..:)

puding roti with sos kastard (yg ni aku bakar kat oven)

No comments:

Post a Comment