Friday 15 March 2013

Panggilan Pasangan Hidup

Hurmmm...Ni aku nk cite ttg panggilan selepas berkahwin sebenarnya..
yang sebelum kahwin tu xyah nk cite sgtla kan..
memang melambakla panggilan2 anje ayang yg dicipta..
ni aku nk cite2 je dgn korang kot2 la kita leh share2 kan..
biasanya sebelum kahwin lelaki kan opcoz akan panggil kita dgn panggilan yg lembut2 je..anjee2 je..
contoh aku bg sikitla..
ayang,honey boney,anje,mama.haktiuhhh..hahaha

tapi kannnn..
ce kita tgk pas kahwin,ni cite pada org yg dah kahwin la ye..
korang rasa sama x dgn masa korang couple2 time2 memadu asmaradana dulu..
sama x?sama ke?atau kadang2 je atau ada masa2 tertentu jer??

bagi aku la kan..
kita lupakan panggilan masa couple yelah kot xsesuai nk dipanggil time dah kahwin..
maybe segan ngan makayah ke,anak2 ke..
yelah masa couple panggil anje,mama,honey...
dah kawin anak lak panggil ibu..
dah xkn bapak dia nk panggil ibu tu mama lak kan..
kan ke pelik disitu..hehehe
so,kita pakai jelah panggilan yg logik2 sahaja asalkannnn sedap telinga pasangan nk dengar..ye dakk..

ok,aku bg contoh..
ni pasal suami la kan..suami aku kot..haha maybe..
dari mula kawin dok panggil aku mummy2..
anak2 pun panggil aku mummy..
family sume pn tahu kot laki aku panggil aku mummy..
tapi kadang dpn org xbiasa tu dia panggil la aku ita kan..
tapi yg aku hangennnn tahap gaban..
bukan ape..
time dia marah ke nk menyuruh ape2 dlm keadaan yg tegas kan,
dan2 tu dia panggil nama aku..
bkn mummy dahh..

kan ke kita sbg isteri rasa cam kerasss je panggilan tu..
even nama sendiri pun..
kalo masa ok asal boleh panggil mummy kan..
kot ye nk soh wat something pun..
ce panggil dgn nama yg biasa dipanggil..
kita pun xrasa mcm satu arahan dr boss..
lebih kepada suami mintak pertolongan..

depan anak2 lak tu..
konpem dorang konpius kan..

ala,cam kalo kita panggil bibik kan..
yatiiiiii,ambik tuala sekejap..
hahhhh gituuu..
opcoz si yati ni xrasa ape..
sbb tuannya biasa panggil gitu kan..

tapi kalo suami kita yg tetiba panggil anje kat kita..(contohnya la)
time nk soh wat keje atau mintak tlg tetiba panggil nama..
xke kita rasa dah mcm bibik..
benda2 mcmni nampak kecik sebenarnya..
tapi kesan kat hatiiiii..dalam tahuuuu..

so para suami diluar sana..
please eh,xkira ape keadaan..
mesra
happy
sembang
gaduh
mintak tlg
atau ape je..
just use one name that u used to cal ur wife...
xyahla nk letak nama mengikut situasi mood2 awk2 sume okeh!!
xrugi berlembut n berbuat baik dgn isteri..
yg untung kamu2 juga..
bukan org lain..
renung2kan dan selamat beramal!!!

No comments:

Post a Comment