Thursday 16 May 2013

Selamat Hari Guru...


Hi semua...

Arini satu Malaysia sambut Hari Guru kan..
Anak2 aku pun sambut Hari Guru kat Sekolah pagi ni..
Actually kat sekolag dorang ada wat pertandingan kad ucapan kreatif sempena hari guru uols.
Aku ni beia2 la dgn anak2 aku smlm pi kedai beli gunting,gam,manila kad bagai..
Konon nk deco la kad wat cantik2 kan..
Tapi kusangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan lebat di mlm hari...
Ape yg di plan sume xjadi diatas insiden yg menharukan seharu2nya..
Yang tu xyah cite la uols..yg penting projek kad xjadi..

Pagi2 bgn tido aku dok pikir juadah ape nk bwk kat sekolah ni..
Sebab sekolah ada wat jamuan..
X kan anak2 aku jadi tukang makan je kan..
Mestilah kena bwk something..
Tiga kedai aku terjah konon nk bwk satu carton air kotak uols,,,
Yelah,speedmart sume mana bukak pagi2 kan..
Kedai2 biasa je bukak pun..
Al-kisahnya,sume kedai pun xde..deme jual yg loose jer..

Aku dah pening la uols...
Lambat 20 minit dah anak anak aku ni nk masuk sekolah..
Last2 aku pikir baik aku tapau nasi lemak jer..
Pi kat makcik yang selalu aku bungkus nasi..
Makcik ni ada kedai makan,so dia memang wat stok nasi lemak banyak..
Nasi dia pun fresh sebab kalo order baru dia bungkus..
So,aku order la 30 bungkus..
Aku antar anak2 dulu then baru amik nasi lemak tu..

Masa hantar nasi lemak kat cikgu tgk dlm kelas cikgu2 dah setting table utk jamuan..
Banyak gak juadah2 atas meja..
Siba baik aku bawak something,kalo x segan gak aku..hehehe
Cikgu ada gak ckp watpe bwk byk2 wat susah2 jer..
Aku ckp xpela,sempena nak sambut hari guru ni ape salahnya..
Siap aku wishes selamat hari guru kat cikgu2 anak2 aku..
Muda2 oun cikgu2 sekolah anak aku..sorang je senior pun..
Anyway,to all Teacher yang mengajar anak2 aku,aku ucapkan SELAMAT HARI GURU!!
Terima kasih sebab mendidik,menjaga,memberikan perhatian n kasih sayang sepanjang mengajar anak2 aku..
Aku paham bukan senang nak mengajar budak2 tadika ni esp yg boy sebab deme ni bukan focus sgt,main je lebih..
Tapi setakat ni aku nampak perubahan dekat anak2 aku..
Dorang dah boleh mengenal huruf,nombor walaupun xlancar at least ada yg dorang betul2 dah kenal tanpa menghafal..
Dorang jugak dah pandai membaca doa2 harian,membaca iqra,and tertib solat2 sikit..
Alhamdullilah...segala jasa cikgu2 aku pasti xkan lupa dan aku juga akan pastikan anak2 aku xkan lupa..
Kerana cikgu2 inilah permulaan pembelajaran anak2 ku yg sebenar sebelum masuk ke alam persekolahan nanti...:)

No comments:

Post a Comment